1. Forside
  2. »
  3. Projekter
  4. » Destruktion

Destruktion

Destruktion er et scenariekoncept, hvor den grundlæggende idé er, at alt, kan, må og skal ødelægges.

Det betyder at kulisser, genstande og kostumer må destrueres.

Hvad skulle Destruktion kunne?

Målet var at skabe et rollespil, hvor det at lave en fed historie var vigtigere end at vinde kampen.

Fokus skulle flyttes fra at vinde krigen, til de som havde en fed kamp.

Hvordan fjerner man fokus fra at vinde?

En metode vi overvejede var at inddele spillerne i tre grupper, som ikke kunne forenes.

Som eksempel ville vi med 30 spillere og 20 NPC'er, kunne tryne 10 spillere med 20 NPC'er, i stedet for at vi som GM'er skulle forsøge at få 20 NPC'er til at vinde over 30 spillere, ved at snyde med regler og andet.

Fremtiden for Destruktion

Der udvikles ikke aktivt på dette koncept, men det er ikke umuligt at vi får tid og lyst til at gennemføre en afvikling eller to.

Det bør dog nævnes at mange af idéerne og noget af konceptet bag destruktion, blev indarbejdet i Factory 33.