1. Forside
  2. »
  3. Shadowrun
  4. » Complicated yet simple

Complicated, yet simple

"Hey, chummers. Mr Johnson vil gerne mødes med jer ansigt-til-ansigt og gennemgå næste run. De er vidst ikke herfra. De må have rejst langt for at arbejde her i byen. Så, hvis i gør det godt her, kan det være der bliver mere arbejde senere. Aldrig har jeg set så pænt et jakkesæt i mit liv! Nå ja, har vi en Street Mage med? Mr Johnson snakkede noget om Astral..."

En game master og tre rollespillere sidder ved et bord med en by af 3D-printede modeller. Bordkanten er oplyst med farver der matcher spillernes figurer. Rummet er mørkt og kun personer og bordet kan ses.

Billedet ovenfor er fra kampagnens anden spilgang, hvor GM Niels og spillerne Zarah, Thomas og Stefan ses sidde foran legwork-bordet.

På bordet er en miniatureudgave af den amerikanske by Milwaukee, langt ude i en dystopisk fremtid.

Sammen med to andre Shadowrunners bevæger spillerne sig rundt i byen, interagerer med hinanden og en række NPC'er gennem GM'en.

Fakta om Complicated, yet simple

Complicated, yet simple var en Shadowrun kampagne, som blev kørt i sommeren 2019 med første spilgang mandag d. 17 juni kl. 18:00 til 22:00.

Kampagnen blev kørt i systemet Shadowrun Anarchy, da Shadowrun Sixth World netop var blevet annonceret og opstart med nye spillere i blev vurderet at være for besværligt.

Vi kunne ikke vente med at spille noget mere og valgte derfor Anarchy, som er let at gå til for begyndere.

Kampagnen er skrevet og tilrettelagt af Niels.

Tre rollespillere står ved bord med terræn på, der skal forestille en gammel togstation. På bordet ses træer, en flod, sump, modeller og jernbanespor. Bordet og terrænet er oplyst med en UV-lampe, mens karakterark er oplyst med små lamper.

I Shadowrun er det muligt for de som er Awakened at gå ind i det astrale plan.

Dette markerer vi typisk ved at tænde for en UV-lampe.

Maling, plastic og andre lysende genstande kommer rigtigt til live under denne belysning og er med til at skabe en bedre oplevelse.

Den tydelige opdeling af den virkelige verden og det astrale plan, gør det let for spillerne at differentiere de to verdenener.

Udskiftning af spillere

På trods af at Complicated, yet simple var en kampagne, skiftede vi løbende spillere.

I løbet af de 6 uger som kampagnen kørte var vi aldrig de samme 6 spillere til hver spilgang.

Det er en del af den fleksibilitet som Shadowrun tilbyder.

I modsætning til mange andre systemer hvor en fasttømret gruppe af eventyrere drager ud i verden, er Shadowrun præget af løst sammensatte grupper, hyret til specifikke missioner.

Så ja, du kan sagtens være med til vores kampagner, også selvom du måske ikke lige nåede første spilgang.

Vil du vide mere om Shadowrun?

Lær mere om systemet eller tag et kig på vores Shadowrun FAQ.

For at tilmelde dig foreningen eller et af vores scenarier, tryk her.